החלטת האיחוד האירופי מאיימת על חוויית המשתמש במטה
מטה מתמודדת עם קנס של 200 מיליון אירו בעקבות מודל 'הסכמה או תשלום'

מטה, החברה הידועה לשעבר כפייסבוק, עומדת בפני אתגר רגולטורי משמעותי באירופה. האיחוד האירופי קבע כי המודל החדש של מטה, 'הסכמה או תשלום', אינו עומד בדרישות חוק השווקים הדיגיטליים (DMA), והטיל עליה קנס של 200 מיליון אירו. ההחלטה עשויה להשפיע באופן מהותי על חוויית המשתמשים האירופיים.
המודל החדש של מטה מציב בפני המשתמשים בחירה בין תשלום חודשי לבין מתן הסכמה לשימוש במידע האישי שלהם לצורך פרסום. האיחוד האירופי טוען כי המודל אינו מאפשר למשתמשים חופש בחירה אמיתי לגבי השימוש במידע שלהם.
מטה הודיעה כי היא מתכננת לבצע שינויים במודל בעקבות המשוב מהאיחוד האירופי, אך ציינה כי שינויים אלו עלולים לפגוע בחוויית המשתמשים ובפעילות העסקית שלה באירופה. השפעות אלו עשויות להתחיל כבר ברבעון השלישי של השנה הנוכחית.
אנליסטים מעריכים כי מטה מנסה להפוך את המשתמשים האירופיים לתומכים קולניים במוצריה, במטרה לשנות את דעת הקהל נגד הרגולציה החדשה. אריק סופרט, אנליסט ב-Mobile Dev Memo, ציין כי מטה עשויה לנסות להדגים כיצד הרגולציה פוגעת בהיצע המוצרים הזמין לתושבי האיחוד האירופי.
בנוסף לקנס שהוטל על מטה, גם אפל קיבלה קנס של 500 מיליון אירו בעקבות פרקטיקות בחנות האפליקציות שלה. ההחלטות הללו מגיעות בזמן שמטה מתמודדת עם תביעות נוספות בארצות הברית, בהן נטען כי היא מנהלת מונופול במדיה החברתית.
למרות האתגרים הרגולטוריים, מטה ממשיכה להציג תוצאות כספיות חזקות. החברה דיווחה על הכנסות מפרסום שהפתיעו את תחזיות וול סטריט, והציגה גידול של 6% במספר המשתמשים הפעילים היומיים. מרק צוקרברג, מנכ"ל מטה, ציין כי החברה ממשיכה להשקיע בטכנולוגיות AI ובפיתוח מוצרים חדשים.
מומחים מעריכים כי ההחלטות הרגולטוריות באירופה עשויות להשפיע על חברות טכנולוגיה נוספות, ולהוביל לשינויים במודלים העסקיים שלהן. השאלה הגדולה היא כיצד ישפיעו השינויים על המשתמשים והאם הם יובילו לשיפור בחוויית המשתמש או לפגיעה בה.