חברת התעופה Emirates מדווחת על רווח שיא של 5.2 מיליארד דולר
העובדים יקבלו בונוס של 22 שבועות שכר, בעוד החברה מתמודדת עם אתגרי השוק הגלובלי

חברת התעופה Emirates, המובילה בטיסות ארוכות טווח, דיווחה ביום חמישי על רווח שנתי של 5.2 מיליארד דולר, והכריזה על עצמה כחברת התעופה הרווחית ביותר בעולם, לאחר שהשוק הגלובלי חזר לפעילות מלאה בעקבות השיבושים שנגרמו על ידי מגפת הקורונה.
הרווחים הגיעו כאשר החברה מבוססת דובאי שירתה 53.7 מיליון נוסעים מנמל התעופה הבינלאומי של דובאי, בהשוואה ל-51.9 מיליון נוסעים בשנה הפיסקלית הקודמת. הרווח הנקי לאחר מס עמד על 4.7 מיליארד דולר באותה תקופה.
קבוצת Emirates, בבעלות קרן ההשקעות של דובאי, רשמה רווח שנתי של 5.6 מיליארד דולר, בהשוואה ל-5.1 מיליארד דולר בשנה הקודמת. "המצב הפיננסי המצוין שלנו מאפשר לנו להמשיך לבנות ולהרחיב את המודלים העסקיים המוצלחים שלנו," אמר השייח' אחמד בן סעיד אל מכתום, יו"ר ומנכ"ל Emirates.
"בעוד שחלק מהשווקים חוששים מהגבלות סחר ונסיעות, התנודתיות אינה חדשה בתעשייה שלנו," הוסיף. "אנחנו פשוט מתאימים את עצמנו ומתמודדים עם האתגרים הללו."
כ-121,000 עובדים בקבוצת Emirates יקבלו בונוס בשווי 22 שבועות משכרם השנתי. בשנת 2024, הם קיבלו בונוס של 20 שבועות.
השנה הפיסקלית של Emirates נמשכת מה-1 באפריל עד ה-31 במרץ, וכוללת הכנסות משנת 2024 ו-2025. השנה הפיסקלית האחרונה הייתה הראשונה בה החברה חויבה במס חברות חדש של 9% באיחוד האמירויות.
הכנסות החברה עמדו על 34.9 מיליארד דולר, בהשוואה ל-33 מיליארד דולר בשנה הקודמת. הכנסות אלו מציבות אותה מאחורי חברות פרטיות אחרות, כמו Delta Air Lines מבוססת אטלנטה, שהובילה את התעשייה עם הכנסות של 61.6 מיליארד דולר בשנה שעברה. עם זאת, הרווח של 5.2 מיליארד דולר של Emirates מציב אותה בראש הרשימה.
Emirates פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם נמל התעופה הבינלאומי של דובאי, ומטיסה בכל שעות היממה ממוקד במדינה שבה איגודים מקצועיים אינם חוקיים. ירידת מחירי הנפט הגולמי מסייעת גם היא לרווחיה, כמו גם לחברות תעופה אחרות.
החברה הודיעה כי 260 מטוסיה טסים ל-148 יעדים ברחבי העולם. היא מסתמכת זמן רב על מטוסי Boeing 777 ו-Airbus A380, אך החלה להכניס את Airbus A350 ללוח הזמנים שלה. היא מבצעת קמפיין שדרוג רב-מיליארדי למטוסיה ואינה מצפה לקבל את ה-Boeing 777-9 הראשון שלה עד 2027.
Emirates משמשת כקישור קריטי בנסיעות מזרח-מערב והיא היהלום שבכתר של מה שמומחים ודיפלומטים מכנים "דובאי בע"מ" — סדרת חברות מקושרות המנוהלות על ידי משפחת אל מכתום השלטת באמירות. קבוצת Emirates מהווה כ-15% מהתוצר המקומי הגולמי של דובאי בשנת 2023, וכוללת בתי קפה, מסעדות, מכירות משקאות חריפים ותעשיות נוספות.
"Emirates אינה רק חברת תחבורה; היא כלי לשינוי כלכלי עבור איחוד האמירויות, גשר אסטרטגי המחבר בין יבשות העולם ונושאת פיתוח המובילה אותנו דרך השמיים לעבר העתיד," כתב שליט דובאי, השייח' מוחמד בן ראשד אל מכתום, בפלטפורמת המדיה החברתית X.
תוצאות Emirates עוקבות אחר אלו של בסיס הבית שלה, נמל התעופה הבינלאומי של דובאי. נמל התעופה העמוס ביותר בעולם לנוסעים בינלאומיים רשם שיא של 92.3 מיליון נוסעים שעברו דרך הטרמינלים שלו בשנת 2024.
נמל התעופה מתכנן כעת לעבור לשדה התעופה השני של העיר-מדינה, המשתרע במדבר הדרומי שלה בעשור הבא, בפרויקט בשווי כמעט 35 מיליארד דולר.
בום נדל"ן ומספרי התיירות הגבוהים ביותר אי פעם בעיר הפכו את דובאי ליעד וגם לעצירת ביניים. עם זאת, העיר מתמודדת כעת עם עלייה בתנועה ועלויות, מה שמפעיל לחץ הן על אזרחיה האמירתיים והן על התושבים הזרים שמניעים את כלכלתה.
כאחת משבע האמירויות השלטוניות, האוטוקרטיות, המרכיבות את איחוד האמירויות, דובאי סיפקה ל-Emirates כ-4 מיליארד דולר בחילוץ בשיא המגפה. בדיווחה ביום חמישי, Emirates ציינה כי החזירה 3.6 מיליארד דולר מההלוואה הזו.