לוגו
עדכונים

הבית הלבן נגד אמזון: מאבק על השפעת מכסי טראמפ

הבית הלבן מגיב לתוכנית אמזון לחשוף את השפעת מכסי טראמפ על מחירים

הבית הלבן הגיב בחריפות לתוכנית המדווחת של אמזון לחשוף את השפעת מכסי הסחר של דונלד טראמפ על מחירי המוצרים ללקוחותיה, וקרא לכך פעולה 'עוינת' פוליטית.

אמזון הודיעה ל'וושינגטון פוסט' כי היא בחנה את האפשרות לפרט את העלויות ללקוחות המשתמשים באתר Amazon Haul, אתר זול שהושק בארה"ב בשנה שעברה כדי להתחרות ב-Shein ו-Temu. עם זאת, החברה הכחישה כי מהלך כזה נשקל עבור פלטפורמת המסחר האלקטרוני הראשית שלה.

ההחלטה של הבית הלבן לתקוף את הדיווח מעידה על הלחץ שהוא נתון בו בעקבות המסים החדשים על היבוא, שלדברי אנליסטים יובילו לעליית מחירים לצרכנים ולהגברת הסיכוי למיתון.

במסיבת עיתונאים לציון 100 ימים לכהונתו של הנשיא, דוברת הבית הלבן קרוליין לויט אמרה כי דנה במהלך המדווח של אמזון עם הנשיא וטענה כי הוא מייצג 'סיבה נוספת לכך שאמריקאים צריכים לקנות אמריקאי'.

'זו פעולה עוינת ופוליטית מצד אמזון', אמרה. 'מדוע אמזון לא עשתה זאת כאשר ממשל ביידן העלה את האינפלציה לרמה הגבוהה ביותר ב-40 השנים האחרונות?'

טראמפ הגביר את המכסים מאז חזרתו לתפקיד בינואר, צעדים שלדבריו יגבירו את הייצור ויגדילו את הכנסות המסים לארה"ב. גם לאחר שהחזיר חלק מתוכניותיו הראשוניות החודש, הודעותיו של טראמפ הותירו יבואנים זרים רבים עם מכסים חדשים של לפחות 10%, בעוד שמוצרים מסין מתמודדים עם מסי יבוא של לפחות 145%.

הצעדים גרמו לירידה חדה בסחר בין שתי המדינות והעלו חששות למחסור במוצרים כמו עגלות תינוק ומטריות, מוצרים שסין היא ספקית מרכזית שלהם.

ביום שלישי, שר האוצר סקוט בסנט הגן על הרקורד הכלכלי של הממשלה והבטיח כי שיחות סחר עם רבים מהשותפים הגדולים של אמריקה מתנהלות. עם זאת, הוא התחמק משאלות האם ארה"ב נמצאת במו"מ עם סין, המקור השלישי בגודלו לייבוא לארה"ב אחרי האיחוד האירופי ומקסיקו בשנה שעברה.

חלק מהעסקים מתחילים לפרט את עלויות הצעדים ללקוחות, כאשר Shein ו-Temu הם בין הפלטפורמות המקוונות שכבר הודיעו על עליות מחירים. סוחרים מסין מהווים כ-50% מהמוכרים באמזון בארה"ב, לפי אנליסטים.

תוכנית אמזון לפרט את השפעת המכסים ללקוחות דווחה על ידי מקור אנונימי. החברה לא הגיבה לבקשת ה-BBC לתגובה.

מייסד אמזון, ג'ף בזוס, שבבעלותו הפרטית הוושינגטון פוסט, נפגש עם טראמפ לאחר הבחירות ושיבח את דחיפתו לביטול רגולציות ולהורדת מסים. אמזון הייתה בין העסקים שתרמו כסף להשבעת הנשיא ומר בזוס קיבל מקום של כבוד באירוע.

עם זאת, היחסים בין השניים היו מתוחים בעבר. טראמפ ביקר שוב ושוב את אמזון ואת הוושינגטון פוסט במהלך כהונתו הראשונה, בעוד שמר בזוס ב-2016 האשים את טראמפ בשימוש ברטוריקה ש'שוחקת את הדמוקרטיה שלנו בקצוות' ופעם התלוצץ על שיגורו לחלל ברקטה.

ב-2019, אמזון הגישה תביעה נגד הפנטגון, בטענה שנמנע ממנה חוזה של 10 מיליארד דולר בשל החלטתו של טראמפ 'לרדוף אחרי מטרותיו האישיות והפוליטיות' לפגוע במר בזוס, 'אויבו הפוליטי הנתפס'.

תגובות 0

משתמש

להצמיד את התגובה הזו?

If you already pinned a comment, this will replace it

מחיקה תגובה

למחוק את התגובה לנצח?

מחיקה תשובה

למחוק את התשובה לתמיד?

דיווח על תגובה

דיווח על התשובה