Wandercraft מתחילה ניסויים קליניים לשלד חיצוני אישי
שלד חיצוני אישי עם AI פיזי עשוי לשנות את חייהם של מיליוני משתמשים בכיסאות גלגלים

חברת Wandercraft, סטארטאפ צרפתי בתחום הרובוטיקה, החלה בניסויים קליניים לשלד חיצוני אישי המופעל על ידי AI פיזי. המכשיר החדשני נועד לסייע לאנשים עם פגיעות בעמוד השדרה, שבץ והפרעות נוירומוסקולריות אחרות, ומציע תקווה למיליוני אנשים ברחבי העולם הזקוקים לכיסאות גלגלים.
ניקולא סימון, אחד ממייסדי החברה, רואה בפיתוח זה משימה אישית. שני שלישים מבני משפחתו משתמשים בכיסאות גלגלים בשל מחלת Charcot-Marie-Tooth, מצב גנטי תורשתי. כסטודנט להנדסה ויו"ר מועדון הרובוטיקה ב-École Polytechnique בצרפת, סימון זיהה את ההזדמנות לפתח מכשיר שיכול לעזור לאחיו ולקרובי משפחתו ללכת שוב.
השלד החיצוני האישי של Wandercraft, הנמצא כעת בניסויים קליניים בניו יורק וניו ג'רזי, מאפשר למשתמשים לעמוד וללכת בעזרת מנגנונים המופעלים על ידי AI לשמירה על יציבות ותנועה. המשתמשים יכולים לשלוט במערכת הרובוטית באמצעות ג'ויסטיק.
"חשוב שהשלד החיצוני יהיה מהיר מספיק כדי שניתן יהיה להשתמש בו בעולם האמיתי," אמר סימון. "על ידי שילוב NVIDIA AI במכשיר, נוכל לאפשר למשתמשים ללכת בקצב ממוצע, לחצות את הכביש ולעלות ולרדת במדרגות."
השלד החיצוני הראשון של Wandercraft, Atalante X, כבר מאושר לשימוש ככלי שיקום נוירולוגי ביותר מ-100 מרכזים קליניים ומחקריים ברחבי העולם. המכשיר אושר לשימוש באיחוד האירופי ב-2019 ובארה"ב ב-2022, ועזר למאות מטופלים לשקם את יכולת התנועה שלהם באמצעות פיזיותרפיה.
המכשיר החדש, השלד החיצוני האישי, מיועד לשימוש יומיומי בתוך הבית ומחוצה לו. הוא משלב AI שמתאים את עצמו לתנועות המשתמש בזמן אמת, ומאפשר הליכה חלקה ויציבה על פני משטחים שונים, כולל בטון, שטיח ואריחים.
"חשוב לנו להשתמש ב-AI פיזי כדי לספק מכשיר טוב יותר וחוויה טובה יותר למשתמשים שלנו, כך שיוכלו לנוע בחיי היומיום שלהם בצורה חלקה ויעילה," אמר סימון.
בנוסף לשיפור הניידות, השלד החיצוני האישי עשוי גם להפחית את ההשפעות הבריאותיות של ישיבה ממושכת, הכוללות סיכון מוגבר למחלות לב, עור ומערכת העיכול.
Wandercraft מתכננת להגיש בקשה לאישור FDA מיד לאחר סיום הניסוי הקליני, במטרה להפוך את המכשיר לנגיש למיליוני משתמשים בכיסאות גלגלים בארה"ב עם כיסוי צפוי של Medicare. החברה מגייסת כעת משתתפים נוספים לניסוי הקליני, אותו היא מתכננת לסיים השנה.
"עם הטכנולוגיה הזו, נוכל לאפשר לאנשים לנוע ולהגיע לסביבה העירונית," אמר סימון. "התקווה שלי היא לראות את המכשיר שלי ברחובות — תחילה בניו יורק, אך בכל עיר בארה"ב."