חנות האפליקציות של אפל תומכת במכירות של 1.3 טריליון דולר
חנות האפליקציות של אפל מסייעת למפתחים להגיע להישגים חדשים עם מכירות של 1.3 טריליון דולר ב-2024

חנות האפליקציות הגלובלית של אפל ממשיכה להוות מנוע צמיחה משמעותי עבור מפתחים ברחבי העולם, עם מכירות והכנסות של 1.3 טריליון דולר בשנת 2024. על פי מחקר חדש שנערך על ידי פרופסור אנדריי פרדקין מאוניברסיטת בוסטון וד"ר ג'סיקה ברלי מקבוצת אנליסיס, מעל 90 אחוז מהמכירות וההכנסות שהופעלו על ידי חנות האפליקציות לא כללו עמלות לאפל.
"זה מדהים לראות כל כך הרבה מפתחים מעצבים אפליקציות נהדרות, בונים עסקים מצליחים ומגיעים למשתמשי אפל ברחבי העולם," אמר טים קוק, מנכ"ל אפל. "הדוח הזה הוא עדות לדרכים הרבות שבהן מפתחים מעשירים את חיי האנשים עם חוויות אפליקציות ומשחקים, תוך יצירת הזדמנויות והנעת חדשנות חדשה. אנחנו גאים לתמוך בהצלחתם."
המחקר החדש מדגיש את הדרכים הרבות שבהן מפתחים יכולים למנף את האפליקציות שלהם. בשנת 2024, מכירות והכנסות המפתחים עבור מוצרים ושירותים דיגיטליים הסתכמו ב-131 מיליארד דולר, מונעים על ידי משחקים, אפליקציות לעריכת תמונות ווידאו וכלים ארגוניים. מכירות של מוצרים ושירותים פיזיים עברו את רף הטריליון דולר, מונעים על ידי ביקוש גובר להזמנות מזון מקוון ואיסוף, כמו גם הזמנות מצרכים. הכנסות מפרסום בתוך האפליקציות הסתכמו ב-150 מיליארד דולר.
מאז 2019, ההוצאות בכל שלושת הקטגוריות - מוצרים ושירותים דיגיטליים, מוצרים ושירותים פיזיים ופרסום בתוך האפליקציות - יותר מהכפילו את עצמן. מוצרים ושירותים פיזיים חוו את הצמיחה החזקה ביותר (+2.6x), במיוחד בעקבות עלייה מהירה בהזמנות מזון ואיסוף, והוצאות על מצרכים. הצמיחה במוצרים ושירותים דיגיטליים משקפת את הביקוש המתמשך למשחקים והוצאות מוגברות על אפליקציות התומכות ביצירת תוכן, כמו אפליקציות לעריכת תמונות ווידאו. בינתיים, פרסום בתוך האפליקציות עזר לשמור על אפליקציות רבות חינמיות או בעלות נמוכה למשתמשים.
חנות האפליקציות ממשיכה להיות פלטפורמת השקה גלובלית לחדשנות, עם אפליקציות המונעות על ידי AI שמשפיעות יותר ויותר על חיי היומיום של המשתמשים. מנוע המסחר של חנות האפליקציות מספק למפתחים פלטפורמת הפצה גלובלית המאפשרת להם להגיע למשתמשים ברחבי העולם, עם יותר מ-813 מיליון מבקרים שבועיים בממוצע ברחבי העולם. המחקר מצא כי במהלך חמש השנים האחרונות, מכירות והכנסות שהופעלו על ידי חנות האפליקציות יותר מהכפילו את עצמן בארה"ב, סין ואירופה.
הוצאות על תשלומים דיגיטליים גדלו ביותר משבעה מונים בארה"ב מאז 2019, כאשר תשלומים ניידים הפכו לנפוצים. בסין, שווקי מסחר אלקטרוני התרחבו באופן משמעותי והוצאות על מצרכים מקוונים גדלו ביותר מחמש פעמים מאז 2019. הוצאות על משלוח ואיסוף מזון יותר מהשלישו את עצמן באירופה, עוקפות את הצמיחה בקטגוריות פופולריות כמו קמעונאות כללית ונסיעות. ביפן, אוסטרליה, ניו זילנד והודו, אפליקציות נסיעות היו קטגוריות הוצאות מרכזיות.
בחמש השנים האחרונות, הוצאות המשתמשים על אפליקציות התומכות ביצירת תוכן דיגיטלי ראו עלייה מתמדת. כתוצאה מכך, אפליקציות לעריכת תמונות ווידאו כמו כלי Adobe זכו להצלחה רבה והציגו יותר ויותר תכונות חדשות להעצמת אנשי מקצוע יצירתיים, יוצרים ותחביבים. מוקדם יותר השנה, Adobe הציגה אפליקציית פוטושופ חדשה לאייפון המיועדת לחובבי תמונות ועיצוב עם ממשק נייד קל לשימוש. Adobe Lightroom גם הוכרה כאפליקציית השנה של אפל למק לשנת 2024 כחלק מפרסי חנות האפליקציות בזכות עריכת התמונות האיכותית שלה וההתקדמות בעריכה המונעת על ידי AI במק, אייפון ואייפד.
אפל משקיעה בכלים ויכולות שמקלות על מפתחים להפיץ את האפליקציות והמשחקים שלהם, להתגלות על ידי משתמשים ברחבי העולם ולגדול לעסקים מצליחים. לדוגמה, מערכת המסחר של חנות האפליקציות תומכת במפתחים עם יותר מ-40 מטבעות מקומיים ומספקת טיפול מס חלק בכמעט 200 אזורים, תוך שהיא מאפשרת למפתחים לקבוע מחירים, לנהל מנויים ועוד.
מפתחים גם נהנים ממערך כלים וטכנולוגיות - כולל שירותים לפיתוח ובדיקת האפליקציות שלהם באמצעות Xcode ו-TestFlight, מעקב אחר ביצועי האפליקציות ואמות מידה באמצעות App Analytics, ושיפור ביצועים עם כלים כמו Product Page Optimization - יחד עם הזדמנויות ומשאבים לקידום האפליקציה שלהם. במקביל, מערכת התשלומים המשולבת של אפל עוזרת להגן על משתמשים מפני הונאה וניצול לרעה; בחמש השנים האחרונות, חנות האפליקציות הגנה על משתמשים על ידי מניעת עסקאות הונאה ביותר מ-9 מיליארד דולר.
אפל גם מציעה למפתחים מגוון תוכניות מקוונות ובמקום כדי להעצים אותם להעלות את האפליקציות שלהם, כולל מפגשים עם אפל, פגישות ומעבדות, וגישה 24/7 לתמיכת אפל בטלפון ובדוא"ל בתשע שפות. מרכזי המפתחים של אפל בארה"ב, סין, הודו וסינגפור אירחו עשרות אלפי מפתחים בשנה האחרונה. המרכזים משמשים כבית לפעילויות לאורך כל השנה, ומציעים סביבות תומכות לצוותים לשפר את האפליקציות שלהם באמצעות יותר מ-250,000 APIs, כולל כחלק ממסגרות כמו HealthKit, Metal, Core ML, MapKit ו-SwiftUI.
באמצעות תוכנית לימודים מלאה וחינמית למפתחים מקצועיים עתידיים, אקדמיות המפתחים של אפל בברזיל, אינדונזיה, איטליה, ערב הסעודית, דרום קוריאה וארה"ב עוזרות לסטודנטים לבנות מיומנויות יסוד בקידוד, AI, עיצוב ושיווק. בנפרד, יותר מ-20 תוכניות יסוד של אפל מספקות לסטודנטים בכל הרמות את יסודות פיתוח האפליקציות באמצעות קורסים אינטנסיביים של ארבעה שבועות הזמינים ב-18 אקדמיות המפתחים של אפל ברחבי העולם.
משאבים כמו Pathways ופורומים של מפתחים של אפל זמינים כדי לחבר טוב יותר את המפתחים בתוך הקהילה ולעזור להם לגשת בקלות לכלים, תיעוד וסרטונים כדי ליצור את המוצרים הטובים ביותר שלהם על פלטפורמות אפל. מפתחים יכולים לשתף משוב, לבקש שיפורים או לדווח על באגים בכל עת באמצעות אפליקציית Feedback Assistant או באינטרנט.
בשבוע הבא, במהלך כנס המפתחים השנתי של אפל, מפתחים מכל חלקי העולם יקבלו גישה חופשית ליותר מ-100 מפגשים טכניים, ויחקרו לעומק את הטכנולוגיות והמסגרות האחרונות עם מומחי אפל. מפתחים יוכלו גם לגשת למדריכים ותיעוד שיכולים לעזור להם לעבור את ההכרזות הגדולות של הכנס ולהישאר מעודכנים עם הכנס דרך אתר המפתחים של אפל, האפליקציה, ערוץ היוטיוב ו-WeChat של אפל. חברי תוכנית המפתחים של אפל וחברי תוכנית המפתחים הארגונית של אפל יקבלו גם הזדמנות להתחבר ישירות עם מומחי אפל דרך מעבדות קבוצתיות מקוונות ופגישות מעבדה אחד על אחד.