סטארבקס משנה כיוון: יותר בריסטות, פחות אוטומציה
המנכ"ל בריאן ניקול מכריז על שינוי אסטרטגי בניסיון להחזיר לקוחות

סטארבקס, רשת בתי הקפה הבינלאומית, הודיעה על שינוי אסטרטגי משמעותי בניהול הסניפים שלה. המנכ"ל בריאן ניקול הכריז כי החברה תעסיק יותר בריסטות ותצמצם את תוכניותיה להטמעת אוטומציה, בניסיון להחזיר לקוחות ולשפר את חוויית השירות.
ההחלטה מגיעה על רקע תוצאות כספיות מאכזבות שפורסמו השבוע, המראות ירידה במכירות העולמיות של החברה. ניקול, שהצטרף לסטארבקס בשנה שעברה, קיבל את המשימה להוביל את החברה לשינוי בעקבות עליית מחירים וצמצום בהוצאות הצרכנים.
"בשנים האחרונות הסרנו כוח אדם מהחנויות, בתקווה שהציוד יוכל לפצות על כך," אמר ניקול בשיחה עם משקיעים. "מה שאנחנו מגלים הוא שההנחה הזו לא הייתה מדויקת."
החברה החלה לבדוק את הגישה החדשה במספר סניפים מאז הצטרפותו של ניקול בספטמבר 2024, וכעת מתכננת להרחיב את המהלך לכ-3,000 סניפים השנה. במקביל, החברה תצמצם את השימוש במערכת Siren Craft, מערכת טכנולוגית שהוצגה ב-2022 במטרה לייעל את תהליך הכנת המשקאות.
ניקול הדגיש כי העסקת יותר עובדים תוביל לעלויות גבוהות יותר, אך הוא "סומך על כך שההשקעה תביא לצמיחה." לצד גיוס בריסטות נוספות, סטארבקס הודיעה כי הבריסטות ילבשו חולצות כהות בצבע אחיד כדי להבליט את הסינר הירוק האייקוני של החברה וליצור תחושת מוכרות ללקוחות.
השינויים הללו מהווים שינוי כיוון מהמדיניות שהונהגה לפני שש שנים, שאפשרה לאנשים לשהות בסניפי סטארבקס ולהשתמש בשירותים ללא רכישה. עד כה, מאמצי השינוי של ניקול הניבו תוצאות מוגבלות בלבד.
הנתונים הכספיים האחרונים של החברה הראו ירידה של 1% במכירות הגלובליות בשלושת החודשים עד סוף מרץ, הירידה החמישית ברציפות. בעוד שהמסחר בארה"ב, השוק הגדול ביותר של החברה, ממשיך להראות חולשה, המכירות עלו בסין ובקנדה. מניות סטארבקס ירדו ביותר מ-6.5% במסחר המורחב לאחר פרסום הדוחות.