ירידה במכירות מקדונלד'ס בארה"ב: השפעת הכלכלה
מקדונלד'ס חווה ירידה במכירות בארה"ב, למרות מבצעים ושיתופי פעולה שיווקיים.

מקדונלד'ס, אחת מרשתות המזון המהיר הגדולות בעולם, חווה את הירידה הגדולה ביותר במכירות בארצות הברית מאז תקופת הקורונה. הירידה, שהתרחשה ברבעון הראשון של 2025, נובעת מחששות הציבור לגבי מצב הכלכלה האמריקאית.
למרות שיתוף פעולה שיווקי עם סרט המיינקראפט והצעות מחיר מורחבות, מספר הביקורים של לקוחות בארה"ב ברשת ירד בהשוואה לשנה שעברה. מנכ"ל החברה, כריס קמפצ'ינסקי, ציין כי הלקוחות מתמודדים עם חוסר ודאות כלכלית, אך הבטיח למשקיעים כי החברה מסוגלת להתמודד עם תנאי השוק הקשים ביותר.
הירידה במכירות בארה"ב, שעמדה על 3.6% ברבעון הראשון של 2025, היא הירידה החדה ביותר במכירות דומות מאז יוני 2020, כאשר מגבלות הקורונה היו בתוקף. הירידה הפתיעה את השוק והתרחשה במקביל להתכווצות הכלכלה האמריקאית, שירדה בקצב שנתי של 0.3% באותו רבעון.
בתגובה לנתוני הצמיחה, הנשיא טראמפ קרא לסבלנות והגדיר את המספרים כהשתקפות של "כלכלת ביידן", בהתייחסו לקודמו בתפקיד. דני יוסון, ראש מחלקת ניתוח פיננסי ב-AJ Bell, ציינה כי האמריקאים חוששים מעליית מחירים נוספת ומקצצים בהוצאות לא חיוניות כתוצאה מכך.
הנתונים של מקדונלד'ס משקפים את החודשים הראשונים של כהונת טראמפ, כאשר תקופת הדיווח הסתיימה לפני הכרזות המכסים שלו ב-2 באפריל. הכרזות אלו גרמו לבלבול נוסף בקרב חברות וצרכנים רבים.
במקביל לירידה במכירות בארה"ב, המכירות הגלובליות של מקדונלד'ס ירדו ב-1%, למרות עלייה במכירות ביפן, אוסטרליה והמזרח התיכון. חברות רבות הגיבו בדרכים שונות לתוכניות המכסים של טראמפ, שהן מס המוטל על אדם או חברה הרוכשים מוצר מחו"ל.
חברות כמו אדידס וD.H.L. הביעו חשש מעלייה בעלויות ומסיכון למיתון כתוצאה מהמכסים. טראמפ ובעלי בריתו טוענים כי המדיניות תסייע להביא יותר מקומות עבודה לארה"ב, אך כלכלנים רבים טוענים כי הדבר יהיה קשה להשגה ויגרום לאובדן מקומות עבודה ולכאב כלכלי בטווח הקצר.